Skip to content

Grattis Lena – Det är Din namnsdag

2009/08/18

CIMG0265

Eva fotograferade mig med min ros den 1 augusti. Hon fick mig pigg igen efter den första cellgiftskuren (andra vändan).

Min dotter och jag har namnsdag.  Även min mormor i himlen, som tar beskydd om mig. Det vet jag. Min brylling och bästa vän i ungdomen, Lena Bergman, likaså.

Jag drog ett tarotkort för min dag. Affirmationen lyder;  Jag är en strålande varelse fylld av ljus och kärlek.

Fick en ljuvlig höstlik promenad över Djurgården ( i Eskilstuna) med barnen på väg till fritids. Såg den fräscha lilarosa ljungen, de röda rönnbären och smaskade några nyttiga nävar blåbär med massor av antioxidanter som hjälper min kropp att tillfriskna.

Tänkte på värmeljuskoppen på mitt bord som har texten; Lena  En kärleksfull person med lysande visioner.

Tarotkortet:

Drottning i Stavar har lärt sig självkännedom. Hon har sett djupt in i sin egen natur. Det har lett till en förvandling av hennes väsen.[—] Hennes kunskap om sitt tidigare tillstånd fyllde henne med medkänsla för alla ännu ej befriade varelser.[—] Det är föreningen av vatten och eld, av den intuitiva förståelsen och det känslomässiga engagemanget som åstadkommer en inre förvandling. Hennes krona av andlig klarhet och större genomskådande bär fortfarande taggar från törnekronan, en påminnelse om förnedringen och lidandet som föregick hennes förvandling. Hennes ögon är slutna i tyst extas. Medvetandet är vänt inåt. Hennes närvaro utstrålar den inre fridens välsignelse. Tallkotten i änden på staven symboliserar andligt växande. Staven hållen i denna postion, påminner oss om att vi ska förankra vårt självförverkligande i jorden, och att även låta andra ta del av det.

Tarotkortet råder:

Meditera över följande: ”Att lära sig är att finna vad du redan vet. Handling är att visa att du vet. Att undervisa är att låta andra få veta att de vet detta lika bra som du”, (ur Richard Bachs bok ”Illusioner”, Nordstedts, 1990)

Källa: Tarot -Själens Spegel av Gerd Ziegler, 1986,Vattumannens Förlag, nov 1994

Yes! Jag är snart redo för en nystart. Valrörelsen är här och jag en typisk politisk aktvist. Min mediale vän hävdar att jag ska ut och föreläsa. Jag tror det!

lena alun

2 kommentarer leave one →
  1. lenaalun permalink*
    2010/08/18 8:58 e m

    😮

Trackbacks

  1. Min mormor, jag och min dotter har namnsdag idag « lena alun

Kommentera

