Skip to content

Högsommar Hemma Hos Margit Urtegård

2009/07/18

Margits och min vänskap firar nu 1 år. Relationer är som årgångsvin och de som tål att prövas av tiden genom med- och motgångar har sina särskilda kvalitéer. Att bara få befinna sig i hennes familjs hem är angenämt, men det var inte därför jag tog ut bilen på E 20 för motion. Det var för hennes matlagning! Jag har inte orkat eller kunnat lagat mat på över två veckor. Vi fick en underbar eftermiddag, och när vi kramades adjö ville tårarna komma. Vem kan skiljas från vännen sin utan att fälla tårar, lyder ju sången. Det är som det ska vara.  🙂

Turist i Sörmland 001

 

Turist i Sörmland 005

Jag drack alkoholfri cider p g a smärtstillande läkemedel, men klunken av rosévin  smakade mycket bra.

Turist i Sörmland 006

Här blir jag serverad hembakad blåbärspaj och kaffe.

Turist i Sörmland 008

Entrén till det politiska högkvarteret.

Turist i Sörmland 012

20-årige sonen Benjamin har just klippt gräset.

Turist i Sörmland 013

Familjens katt

Turist i Sörmland 015

Turist i Sörmland 016

Turist i Sörmland 017

 

Turist i Sörmland 021

Turist i Sörmland 025

Sjöutsikten över Mälaren kostar extra i fastighetsskatt.

lena alun

3 kommentarer leave one →
  1. 2009/07/18 5:23 e m

    Hej Lena.

    Du skriver så vackert och har lagt in så fina bilder så jag blir rörd ända in i hjärtat.

    Tusen tack för att du kom på besök, det är alltid så trevligt att ha dig här. Vilken fin dag vi fick tillsammans i solen. Det måste vi göra om.

    Jag gör gärna god mat när jag får trevligt sällskap.

    Många kramar Margit

  2. lenaalun permalink*
    2009/07/18 8:19 e m

    Hej Margit!

    Jag har ju egentligen känt dig sedan början på 2000-talet genom dina krönikor på Eskilstuna-Kurirens ledarsida. När jag därefter i samma tidning fick veta att ni i Strängnäs hade en tvärpolitisk Jenteklubb i mitten av 2000-talet kände jag en stark längtan att få vara med er.

    Och nu har jag förmånen att vara din förtrogna väninnna. Livet är så fantastiskt. 🙂

    Många kramar Lena

  3. hahaha permalink
    2009/07/19 12:46 e m

    Vad gulligt.
    Man blir nästan tårögd…

Kommentera

