Skip to content

Jag knäckte nöten!

2009/06/06

Jag har nog aldrig varit så upphetsad i hela mitt liv. Som när jag nyss hittade upphovsmannen bakom Ingers blogg. Som alltid när stora saker sker var ju Helig Ande inblandad.  😉  Efter ett ”felklick” hade jag plötsligt en ledtråd – ett efternamn  tillgängligt, framför mig.  När jag googlade namnet och Ingers blogg fick jag ytterligare  bevis. Kunde  ju  också kolla in födelsedatum och adress på ratsit.se.  Oj, vad ung  han är! Imponerande. Trodde nog faktiskt  att han hade någon  klar examen.  Med fullständigt namn och Ingers blogg  hamnade  jag också direkt på dagens heta lista och det  nya efterlängtade blogginlägget som Johannes just hade skrivit. Där han faktiskt länkar till min blogg.  En mirakelkantad eftermiddag . Det var roligt att bli bekräftad som  insiktsfull.

Han är en van bloggare sen tidigare och den språkliga stilen och fotona avslöjar att det är samma Inger Johansson/Johannes.  Han har  följt tips om hur man marknadsför sin blogg.  Det gick ju i sanning bra. 😉

Vet många?  Men ingen  vill avslöja honom? Jag vill inte heller göra det. 🙂

lena alun

5 kommentarer leave one →
  1. Idioten permalink
    2009/06/06 3:49 e m

    Kul för dig då…
    Har du inget bättre att göra på nationaldagen?

  2. lenaalun permalink*
    2009/06/06 5:49 e m

    Jag var nere på Fristadstorget och vinkade till Kungen och Drottningen som stod på stadshusbalkongen och vinkade väldigt sött till oss nere på torget. Kungen höll ett väldigt fint tal till Oss. Han har en riktigt skarp talskrivare. Jag hade röstat på kungen i EU-valet idag om det hade varit möjligt. 🙂 När de passerat med häst och vagn och det började hagla åkte jag hem. 🙂 Började då nyfiket att bekanta mig med Johannes allra första blogginlägg från april. Försökte bilda mig en uppfattning om personen bakom bloggen. Jag skriver eventuellt en blogg om mina iakttagelser.

    Nu ska Eva och jag ut på stan och fortsätta firandet av Eskiltuna 350 år.

  3. Maja permalink
    2009/06/19 10:05 f m

    Du har ingen tanke om att någon möjligen vill att man ska reagera precis som du gör? Att man just ska ta det som uppges för den totala sanningen om den bloggen? Och jag är inte ‘mindre hänförd’ som du skrev i ett annat blogginlägg, jag skrattade mycket och gott åt Ingers blogg. Det jag pekat på är bloggens dolda syfte och hur människor helt naivt tar det som sägs om Johannes utan ifrågasättanden. Jag köper inte deras förklaringar helt enkelt.

  4. lenaalun permalink*
    2009/06/19 10:45 f m

    Vi tycks ha svårt att förstå varandra i det här fallet. Jasså du är samma kulturvetare Maja som tog mig i försvar för länge sedan. 🙂

    Jag var hänförd över upphovsmannens, som det visade sig, genomtänkta plan och resultatet av den.

    Jag upplevde att du var något kritisk mot idén med bloggen. Jag bara älskade konceptet för att få igång debatten mot bibelfundamentalism och diskriminering av homosexualiteten.

    Som jag har visat i mitt blogginlägg ”Vad säger Bibeln egentligen om homosexualitet” finns inget om vad vi sedan 1800-talet menar med homosexuell kärlek.

    Detta fördömande av gaykulturen drog Uffe Wickberg till sin spets, vilket jag anser att han gjorde bra. Han följde sin kallelse och jag blev hänförd när jag läste bloggen.

    Han kan ha tvingat KD att omvända sig och omformulera sin politik. 🙂

Trackbacks

  1. Ett väldigt intressant fenomen « lena alun

Kommentera

