Skip to content

Bloggen gör oss lyckliga

2009/05/22

”När jag är ute på internet, glömmer jag bort mina krämpor. Förströelsen är bra för dig – att kunna kommunicera med andra människor. Det gör att hjärnan vaknar till och ger dig kraft”.

Så skriver världens äldsta bloggare som efter 880 dagars bloggande har gått hädan. SvD uppmärksammar 97-åringen som gjorde succé på internet.

Hennes anhöriga tackar nu hennes bloggläsare;

”I 880 dagar gjorde bloggen henne lycklig… Den gav henne stödet hon behövde för att kunna njuta av sina sista dagar i livet”.

 Ja, där ser man!  Då finns det finns mycket gratis glädje för landets pensionärer att hämta via internet och bloggande.

lena alun

 

3 kommentarer leave one →
  1. Micke permalink
    2009/05/22 7:06 e m

    Var det inte du som sa att bloggandet gjorde dig sjuk ?
    Bestäm dig nu; är det bra att blogga eller inte ?

  2. lenaalun permalink*
    2009/05/22 7:53 e m

    Det finns de som ser mitt bloggande som ett hälsotecken. De ser att jag lever genom bloggen. Att den håller mig vid liv.

    Sedan finns det artiklar och forskning som visar på avigsidor t ex stress. Allt ska vara med måtta.

    Visst är det kul. Utan bloggen hade jag ju varit djupt deprimerad. Det hade jag varit även utan barn eller utan Friskis och Svettis eller utan vänner, tolvstegsmöten eller romanser.

    Allt fyller sin funktion för en god livskvalitet.

    Jag har en förmåga att hyperfokusera som kommer väl till pass vid bloggandets hanterk. Däremot har jag svårt med många andra funktioner som jag tidigare hade.

    Min kurator säger att jag ska skriva. Att det är terapi för mig. Så känns det. Det läker mig långsamt. Bit för bit.

  3. lenaalun permalink*
    2009/05/23 10:36 f m

    Plats 28 på heta listan idag förärar mig detta blogginlägg; 🙂

    http://botd.wordpress.com/top-posts/?lang=sv

    Bloggen gör oss lyckliga
    “När jag är ute på internet, glömmer jag bort mina krämpor. Förströelsen är bra för dig – att […]
    lena alun
    Tags: Bloggosfärens makt, Ålderdomens höst, Äldrelivet, Demokratiarbete, makt, Radikal Frihet.

Kommentera

