Skip to content

Gud – den inre följeslagaren/vännen, ofta benämnd Jesus

2009/04/05

Mötet med Olle Carlsson var långt mera än jag hade förväntat mig. Just nu känner jag att han har bett för mig såhär på morgonkvisten. Jag har börjat fråga mina nära; ”-Bad du för mig (vid en viss tidpunkt)? Efter att ha fått det tydligt bekräftat VET jag att bönens kraft fungerar  och den är enormt mäktig. 🙂

Gud har ständigt varit mig  nära (d v s min upplevelse – han är ALLTID nära var och en av oss) sedan julen 2006.

Olle Carlsson tydliggjorde att  En Gud  är den jag väntar mig allt gott från och söker tröst i. Gud leder mitt tillfrisknande och igår kväll uppmanades jag att ta fram Stephan Mendel Enks avslöjande bok om Manligheten. Har läst lite i den igår kväll och i morse.  Mendel-Enk  skriver;

Expressens sportjournalist Mats Olsson avslutade en krönika om fotbollspelaren Stefan Schwarz, som slutade spela sommaren 2003; ”Det borde stå ”Schwarz är Gud” på motorvägsbrofästen runt hela landet.” Aldrig under sina trettio år på Expressen har något han skrivit fått ett lika stort genomslag. Folk lydde honom och skrev att Schwarz var gud på brofästen, viadukter och elskåp.

 Nu på morgonen uppmanade Gud mig att sätt på Eva Dahlgrens När jag längtar;  Hon lovsjunger Gud, trots att hon någongång sagt att hon icke tror på Gud.  😉 Ge hennes evangelisation/glada budskap några minuter. Det är trots allt söndag idag!

No comments yet

Kommentera

