Skip to content

Ekurirens ledarsida har ryckt upp sig!

2009/04/02

”Agerar blåslampa är just vad vi gör nu, när vi uppmanar moderata Sörmlandsbänken i riksdagen försvara sörmländska intressen istället för att stå i givakt inför regeringen.”

Kram från mig

lena alun

4 kommentarer leave one →
  1. Ann-Sofie Wågström permalink
    2009/04/03 10:21 e m

    Hej Lena!
    Öppna en sida på facebook. Det är roligare än vad man, som vuxen, kan tro.

    Kram
    Ann-Sofie

  2. lenaalun permalink*
    2009/04/04 7:55 f m

    Hej Ann-Sofie!

    Nu är ni många som uppmuntrat mig till Facebook, men jag kommer aldrig så långt. I lördags skulle jag med en väns hjälp
    bekräfta dig och PeO som facebookvänner. Då försvann mailen!
    De tycks vara fullständigt raderade! Skicka förfrågan igen!!

    Träffade en kär bröstcancersyster från Trosa i Nyköping på föreläsningen. Hon puffade också för Facebook. Nu är jag övertygad, nästan. Men är det inte mycket roligare att blogga?!

    Kram
    Lena

  3. Patrik permalink
    2009/04/04 8:39 f m

    Sjuka och arbetslösa får varken blogga eller facebooka.
    Då riskeras deras konomiska ersättning från samhället.
    Det jämställs nämligen med att arbeta.

    Tänk på det !

  4. lenaalun permalink*
    2009/04/04 10:28 f m

    Hej Patrik,

    Ja, man kan kunde få den uppfattningen i repotaget i svt´s Agenda den 15 mars. Har du något konkret – en artikel på nätet? – vore jag dig mycket tacksam om du lämnade länken.

    Till mig har försäkringkassan sagt att jag ska arbetsträna ideellt.
    Vara politiskt aktiv i mina uppdrag -som jag definitivt inte orkar.

    Jag provade att åka varannan onsdag till Hällbyfängelset. Men blev deprimerad till självmordstankar av min dåliga fysiska och psykiska prestationsförmåga. Slutade med det i höstas, och nu är hela gruppen avstängd p g a av oklara anledningar.

    Att blogga och facebooka är inget arbete. Det är ett av våra primitiva behov – undersökningsbeteendet. Det som det lilla spädbarnet drivs av för sin utveckling till en vuxen människa så småningom.

    Jag har undrat varför jag kan blogga, men inte orkar med hushållsarbete och barnuppfostran.

    Bloggandet är lust och skapande konstnärlighet som håller mig vid liv och fungerar som arbetsterapi. Jag kunde göra fågelholkar som erbjuds, men det passar mig inte för fem öre!

    Soduko-korsord kunde varit ett alternativ, men det var för svårt. Jag tycker att mitt bloggande håller min hjärna i trim och mitt humör uppe.

    Bloggandet ökar också min självkänsla och mitt självförtroende.
    I veckans sjukgymnastikgruppmöte insåg jag att den återvunna självkänslan och det ökade självförtroendet är botemedlet mot posttraumatisk stress. Kan man börja lita på sin förmåga att ta hand om sig själv behöver man inte stressa upp sig så ofta.

    Kommer dock att blogga betydligt mindre nu. Min seger som bloggare är vunnen, och jag måste fokusera på att kunna sköta mitt hem igen. Annars blir det behandlingshem snart.

    Mitt psykiska mående har dippat av den grönköpingska handläggningen av min sjuksrivning. Men så är det för alla.

    Man försöker få alla arbeta. Det krävs att man skriker för att få ta del av sin rätt.

    T ex en kroniskt bröstcancersjukkvinna som nyligen strålades för sin hjärntumör kan inte återgå till sitt arbete hon har i Malmö. Hon blev uppmanad att flytta till till Norrland för att ta ett lämpligare jobb där.

    Det är dags att cancerpatienter förenar sig och gör uppror. Ohälsan efter cancerbeahndlingarna är mörkad i onkologins och Försäkringskassan värld.

    Snart förenar jag mig med Gerd Hagman i hennes kamp för rätt till dödshjälp. Det är bättre de tar livet av oss på en gång!! Istället för att göda läkemedelsindustrin med canceroffren.

    Vill bara berätta om en nyopererad bröstcancerdrabbad kvinna jag hörde om i Nyköping. Hon var tvungen att efter tre veckor sätta sig i snabbköpskassan igen. Hon är nu tvungen att be kunderna lyfta varorna åt henne!

    Ja, det gäller att ha en röst att skrika med när man är sjuk. Sen brukar det ordna sig. Det finns många goda människor som vill vara till hjälp om man frågar.

    Kram
    Lena

Kommentera

