Skip to content

Stig upp, ta din bädd och gå

2009/03/21

Jag tror på kristet helande.

I Johannesevangeliet 5:5-9 finns ett statuerande exempel.  ”Joh 5:6     Då Jesus såg honom ligga där och fick veta att han varit sjuk länge frågade han honom: ”Vill du bli frisk?”

Det är sorgligt att kyrkan inte har kunnat förmedla nådegåvan att bota sjuka. Det är dags nu.

På Svd är detta första nyheten idag lördag morgon;

”För mig var det oerhört viktigt att veta att jag inte skulle förlora på att bli frisk”, säger Sofia Åkerman.

”Vilken metod använde psykologen?

Sofia ler.

”– Hon kallar den själv för kärleksmetoden. Mest var den väl anpassad för mig. Bland det viktigaste var att hon sa att jag fick fortsätta gå i terapi hos henne tills hon dog – om det skulle behövas.

Psykologen sa att det var lätt att säga eftersom hon var så säker på att det inte skulle behövas. ”

 ”Hon betraktar sig som frisk, är snart färdig sjuksköterska och har ett långt yrkesliv framför sig. Det är hennes tur att hjälpa andra att hjälpa sig själva. Idag fyller hon 25 år. Grattis Sofia.”

Sonen satte på tv:n nyss, men lämnade direkt rummet!?!  Då sändes Gerd Hagman i repris. För att visa mig på alltings kompexitet, och att vi alla har våra uppdrag och budskap till världen. Låt dig beröras av Gerd Hagman!

lena alun

No comments yet

Kommentera

