Skip to content

10.000-jubileum

2009/02/01

Sedan det socialdemokratiska ”politikerparet” Ann-Sofie och Peo Wågström i början av augusti lärde mig att öpnna en blogg, samt teknikaliteterna vid bloggandet, nådde jag 10.000-sträcket igår förmiddag . Dessutom  hamnade jag nyligen på en lista , vilket hedrar mig mycket. Enligt Wågströms ska jag ha legat där tidigare. Själv är jag försumlig med att räkna mina framgångar. 

Plats 63 bland världens growing wordpress-bloggar.  I fredags blev jag sedan spontant välkomnad till en bloggportal:

”vill passa på att bjuda in dig med din blogg på sveriges nya bloggportal bloggtrafik.net .
registrera dig i vår topplista gratis för ännu fler besökare till din blogg.

Välkommen”

 Kul! 😀

Mitt mest lästa inlägg är; ”Omskärelse av pojkar” med 451 visningar. Som mest har jag haft 332 besök på ett dygn.

Nu ska jag till kyrkan och lovsjunga Gud.

lena alun

13 kommentarer leave one →
  1. Lena´s vän ? permalink
    2009/02/01 12:15 e m

    Vet inte om jag skall gratulera eller gråta ?
    Klart du får många läsare när du öppnar bloggen
    för pedofiler som får uttrycka sina avskyvärda åsikter.

    Vet inte om framgångens pris är värt detta ?

    Grattis ändå !

  2. PeO_W permalink
    2009/02/01 3:48 e m

    Grattis, demokratin och yttrandefriheten går famåt.

  3. Lena´s vän ? permalink
    2009/02/01 4:03 e m

    Sverigedemokrater och pedofiler jublar.

    Demokratin och yttrandefriheten går framåt.

  4. lenaalun permalink*
    2009/02/01 4:50 e m

    Patrik-vännen,

    Jag förde en diskussion med pedofil-förespråkaren och känner att jag gick segrande ur diskussionen. Det är demokrati och yttrandefrihet.

    Om han inte puffas ur sina tankespår, hur ska han kunna ändra synpunkterna då?

    Bloggarna har varit synnerligen hövliga och tålmodiga mot Dej. 😉 Det gav ju ett gott resultat till slut, eller hur?

  5. lenaalun permalink*
    2009/02/01 4:52 e m

    Tack, PeO. Det är rent fantastiskt vilket lyft, för demokratin, vi bloggare är.

  6. Lena´s vän ? permalink
    2009/02/01 5:20 e m

    Såg inte att du puffade honom ur spår.
    Såg bara hur han fick marknadsföra sina åsikter
    om hur vackert det är med sex mellan barn och vuxna.

    Jag blev äcklad.

    Det ni, som gärna debatterar med sd och pedofiler,
    inte förstår är att de vinner på debatten oavsett hur illa ni
    framställer dem.

    Deras åsikter vinner mark pga er debatt, inte tvärtom,
    som ni i er välvilja önskar.

    Du vann inte debatten mot pedofilen.

  7. Ann-Sofie Wågström permalink
    2009/02/01 5:32 e m

    Hej Lena och grattis!

    Jag läste i Söndags DN om att bloggarna är en framgång för demokratin.

    Kram

  8. Lena´s vän ? permalink
    2009/02/01 5:37 e m

    Tord Tjernström (s) har undersökt om bloggandet är
    bra för den demokratiska processen.
    Endast 16% svarar ja på denna fråga.

  9. lenaalun permalink*
    2009/02/01 6:12 e m

    Patrik-vännen, jag kände att jag vann debatten och framförallt lärde jag mig förstå hur en pedofil kan tänka. De lurar i sig själva hur missförstådda och vad gott de gör för barnets utveckling.

    Jag blev också äcklad. Jag har på mycket nära håll följt minst tre väninnor i kampen mot barnens pedofilpappor. Det är hur vidrigt, obegripligt som helst. Idag har aftonbladet löp om svenska män som köper barnsex för 500 kr på nätet. Av en trettonåring.

    Du kan göra en insats. Du kan få publicera en artikel som gästbloggare på min blogg.

  10. lenaalun permalink*
    2009/02/01 6:18 e m

    Att Strängnäs politiker har en märkligt obegriplig negativ attityd till bloggandet är ingen nyhet. Det är ju synd om dem.

    Det beror nog mest på att Margit är för bra på att använda sig av bloggen som politiskt redskap, skulle jag vilja säga. Att hon är en frisk, ärlig, feministisk naturkraft.

    Jo, det vore komiskt om Strängnäs skulle driva den åsikten hårdare. Att bloggande inte är bra för den demokratiska processen. Kanske dags att ompröva den föreställningen bland fullmäktige i Strängnäs.

  11. lenaalun permalink*
    2009/02/01 6:21 e m

    Självklart Ann-Sofie. Det har vi vetat sedan vi började läsa andras bloggar och själva kunde kommentera. Utan att bli refuserad för att vi har motsatta ståndpunkter. 😉

    Kram

  12. 2009/02/01 7:02 e m

    Hej Lena.

    Jättegrattis till 10 000 läsare. Fortsätt att kämpa. Ringde dig tidigare i dag, men du var inte hemma.

    Kram Margit

  13. lenaalun permalink*
    2009/02/01 8:34 e m

    Tack Margit! Det var du som inspirerade mig.

    Kram

Kommentera

