Skip to content

Ojämlika livsvillkor

2008/09/29

Jag brukar undra hur olika män har kunnat uppnå sina höga positioner.

lena alun

17 kommentarer leave one →
  1. PeO_W permalink
    2008/09/29 6:14 e m

    Haha, där fick du in en femetta…. Palin är knäpp och fullt i klass med väldigt många män i hög ställning.

    I USA, slog det mig när jag såg rapport, verkar en av de viktigaste egenskaperna vara att promenera snyggt genom trädgården på väg till talarstolen.

  2. Ann-Sofie Wågström permalink
    2008/09/29 7:17 e m

    Bra skrivet Lena, jag har exempel på män som fått chans på chans fast de gjort bort sig grundligt.

    Hur många chanser får en kvinna, knappt en enda.

    Hälsar
    Ann-Sofie

  3. PeO_W permalink
    2008/09/29 7:23 e m

    Givetvis får inte kvinnor lika många tilfällen att komma igen, det finns många kloka kvinnor så ni är utbytbara…. män däremot är det ont om som innehar både spår av kompetens och social förmåga.

  4. lenaalun permalink*
    2008/09/29 7:35 e m

    Tack! Jag litade på er. Att ni skulle förstå och uppskatta min humor.

    Det var ett litet rapp. Jag fann nämligen lustigt nog i efterhand en annons om E-K´s ledarsida i fp´s partitidning. Ett välkänt fotografi och rubriksättningen ”En bred och rapp ledarsida” och info om Susanna Birgersson som ny ledarskribent.

    Rapp? Jag tittade i ordboken och fann ”snärtigt slag med piska”.
    Ja, det kan också betyda intelligent yttrande.

    Den tuffa attityden kvarstår alltså och jag kommer att vara tuff och rapp varje gång han kränker det kvinnliga könet. Han är förstås helt omedveten om att han trampar kvinnor på tårna. Men precis som små barn lär sig efter tillräckligt många upprepningar kan han nog lära sig.

    Jag mår bra när jag får markera att det inte är okej, iallafall.

    Kram på er!

  5. lenaalun permalink*
    2008/09/29 7:47 e m

    PeO, du är inte bara Kristi profet. Du är en genuin feminist! Jesus var också feminist. Så skönt att du finns här och beskyddar mig. Jag har blivit angripen av sura kommentatorer

  6. PeO_W permalink
    2008/09/29 8:10 e m

    Det finns fler kloka män.

    http://stentorp.wordpress.com/

  7. Ann-Sofie Wågström permalink
    2008/09/29 8:16 e m

    Lena, de som skriver sura kommentarer är förmodligen ledsna och lite bittra. Vi kan väl till viss del bjuda på vår forum. Våra bloggar kanske ändå fyller en viss funktion för dessa individer. Det är trots allt bättre att de får utlopp för sina känslor här än att de går ut på stan och bidrar det till det oprovoserade våldet som om man får tro media grasserar på gator och torg.

    Ann-Sofie

  8. lenaalun permalink*
    2008/09/29 8:40 e m

    Jag är också sur och bitter. Det är bättre att vederbörande beställer tid hos kurator och beteendevetare än att fortsätta med sitt destruktiva
    beteende på våra bloggar. Han har fått utlopp på mig till ingen nytta. Mitt bästa sätt att hjälpa är en rejäl gränssättning. Jag har stort överseende med negativa känslor, men inte med rent kvinnoförtryck.

  9. Ann-Sofie Wågström permalink
    2008/09/29 8:45 e m

    Ja Lena, du har förmodligen rätt inställning till dessa individer. Jag är nog arbetsskadad efter åratal av påhopp. Jag får skärpa mig.

    Ann-Sofie

  10. lenaalun permalink*
    2008/09/29 8:47 e m

    Tack för tipset. Ska jag läsa i fortsättningen. Symptomatiskt att han valde en samkönad partner….de bästa männen är bögar, verkar det som …ganska ofta.

  11. PeO_W permalink
    2008/09/29 8:55 e m

    För att återgå till Voronovs kommentar om Miss Palin, hon skulle göra sig bra i Eskilstuna Kurirens bevakning av lokalpolitiken i Eskilstuna. Det skulle aldrig bli några rubriker om att hon slösar bort pengar på att resa för att lära sig saker…. det räcker ju att se det på håll för att bli expert 😉

  12. lenaalun permalink*
    2008/09/29 9:08 e m

    Ja, vi får skärpa oss. Det blir bäst för alla inblandade.

    Sov gott.

    Lena

  13. lenaalun permalink*
    2008/09/29 9:15 e m

    Nja, kanske. jag läser ju i min lilla tidning att Voronov levererar Sveriges mest initierade ledarkommentarer om händelser i forna Sovjetunionen…… :-O

  14. PeO_W permalink
    2008/09/29 9:30 e m

    Apropå kommentarer så sa en gång Seneca.

    ”Det finns två grupper av människor , en som går före och uträttar något och en som kommer efter och kritiserar.”

    Jag brukar tänka på det när jag får läsa för överjävligt skitprat om min fru.

  15. lenaalun permalink*
    2008/09/30 6:27 f m

    Det var faktiskt en överdjävlig kommentar om Ann-Sofie som väckte min vrede och fick mig att fatta beslut om en etisk kod för att få kommentarer godkända på min blogg.

    Själv kan jag reagera för slött på sådant, men när det drabbade Ann-Sofie
    kände jag mig skamlig över att bidra till sådant ohyfs i seriösa samhällsdebatter.

    Jag vet inte om ni hann läsa den? Jag klipper in den nu i denna diskussion för att jag väldigt gärna vill få veta hur ni reagerar känslomässigt på den och hur den skulle kunna besvaras.

    Hej Ann-Sofie !

    Märkligt att du blandar in barnsex i diskussionen.
    Säger mer om Dig än om mig.

    Mr Big

    Jag tycker det här är uppåt väggarna oacceptabelt. Jag kan inte se någon tråd eller poäng i Big´s inlägg. Ingenting som leder den debatt, jag inititierade, vidare. Inte ett korn av sanning i hans inlägg. Dessutom ingen intressant avtagsväg för debatten. För det är ju kul, kreativt och intressant när det händer.

    Jag kan ju vara för liten, samt en kvinna. Som förklaring till att jag förkastade kommnentaren och skrev en blogg om djävulskapet.

  16. Ann-Sofie Wågström permalink
    2008/09/30 3:52 e m

    Tack för ditt stöd Lena, jag ska vara mycket mer restriktiv med vad jag tar in på min blogg fram över.

    Kram
    Ann-Sofie

  17. lenaalun permalink*
    2008/09/30 7:09 e m

    Varsågod. Ja, det är viktigt med gränser även i bloggvärlden uppenbarligen. ‘

    Kram
    Lena

Kommentera

