Skip to content

Den största dagen i mitt liv

2010/07/07

Nu är jag på väg igen letar efter sanningen
Letar efter ro i min själ
Jag får alltid samma svar så många lögner som finns kvar
Så mycket oro i min själ
Ett liv ett sökande liv. En tid en tvekande tid
Det här ska bli den bästa da’n i mitt liv
Den första och den största da’n i mitt liv
Jag ska hålla kvar den känsla jag har att jag älskar
Vågorna som når min strand ger lugn och lycka i mitt land
Så mycket trygghet i min famn
En enda solens dag en enda månens natt
Så mycket kärlek i min famn
Ett liv ett levande liv. En tid en sanningens tid
Det här ska bli den bästa da’n i mitt liv
Den första och den största da’n i mitt liv
Jag ska hålla kvar den känsla jag har att jag älskar
Ett liv ett levande liv. En tid en sanningens tid
Det här ska bli den bästa da’n i mitt liv
Den första och den största da’n i mitt liv
Jag ska hålla kvar den känsla jag har att jag älskar
Det här ska bli den bästa da’n i mitt liv
Den första och den största da’n i mitt liv…

Idag har jag Äntligen fått träffa en onkolog, som jag fått hjälp att välja ut av min cytostatikasjuksköterska. Han var Great, kunnig och såg på min sjukdom och utmaning på samma sätt som jag själv. Han utgick också ifrån att jag är en av ganska få som kan stoppa min sjukdom. Han hade inga idéer om att undvika att ge falska förhoppningar. Chansen finns ju.

Exmaken var med vid min sida för första gången. Vad gott det kändes, och vad fint det kändes när jag visade min tacksamhet när han åkte till våra barn, som var ensamma hemma. Vi förenades i hopp och förväntan och visste att jag fixar det i många år. :-D

Jag har gått och skrämts med mina tankar om att jag dör vilken dag som helst. Nu har jag fått mer värktabletter, och försöker vänja mig vid att gå på det. Liksom min bror och brorsdotter redan gör m fl. Så varför inte jag? Känner fortfarande ett litet motstånd, men om tabletter kan hålla mig på en stabil nivå utan att stöka till med förlossningvärkar då och då är det bättre att mota Olle i grind.

Läkaren och exmaken fattade det där, och jag har tagit tablett som jag blivit tillsagd. Jag kör såhär. Kände ett härligt förtroende för denne unge man från en en medelhavsö. Vi var var överens om allt annat. Då får jag ta detta knark. Många skulle vara avundsjuka. Jag ska gilla läget nu. Barnens far är bestämd om det, så då gör jag så då.  :-)

Nu har jag efter fyra års spring på onkologen kommit så långt att jag valt ut min cytostatikasjuksköterska och nu läkare. Halleluja! I mars är min cancer stoppad. Det är målet jag jobbar mot. :-D Nu har jag ett team som stöttar mig i min förväntan att vara en exceptionell patient som lever osannolikt länge. Har jag vetat inom mig.  Nu får jag positiva förväntningar utifrån. Exmaken är också hela tiden optimistisk. Nu har han stöd av läkaren vi träffade också.

Sjönk bara ner i några månaders uppgivenhet, när bakslaget kom i påskas. Idag styr jag rakt på återvunnen hälsa. Nu har jag Gud och en positiv vikarierande underläkare med erfarenhet av palliativ cancervård i team med mig. Nu lyckas jag!

Just detta med erfarenheten cancervård i slutskedet gjorde att han kunde möta mig UTAN ångest. Problemet är att läkare tyvärr får så mycket dödsångest av en patient som mig, och kan inte utgöra det stöd som jag verkligen är i behov av. Finally I have get one. :-D

lena alun

9 kommentarer leave one →
  1. 2010/07/09 10:37 f m

    Apropå ångest – så har jag varit ”ensam” med mig själv under ett vindskydd av en tunn presenning i skogen sedan i fredags förra veckan tills igår = ingen kontakt med omvärlden via mobil eller annat. Jag har gjort så sedan många år tillbaka – men i år drabbades jag av ren depression efter ett par dagar och nätter i skogen.

    Det är otroligt vilken mängd av det för evigt varande = passerade livet i kött som dyker upp – när jag är ”ensam” med sig själv – och då ej minst i drömmarna om nätterna. Det här är inget nytt för mig – för det brukar bli så i viss mån varje år.

    Dock… – för första gången i mitt liv så kom jag NU på hur jag intellektuellt skulle göra för att komma ur min livsvariga (i vart fall sedan 30-årsspannet) pessimism.

    Med lite inspiration ifrån Rah – så kom idén upp att fråga mig själv: ”Vad är jag ?”

    Det fick jag inget svar på överhuvudtaget – men ur det kom så småningom ett slags ”ordramsa” upp ifrån ingenstans – som kort och gott var att ”OKEJA ALLT” – och alldeles oavsett hur intellektuellt omöjligt det var och ÄR. Efter att ha OK-ejat allt som intellektuellt dök upp under ca ett dygn – så var åt hållet all min pessimism som ”bortblåst” – och det håller i sig fortfarande.

    Tala om effektiv antidepressiv medicinering utan biverkningar :!:

    Förklaringen till detta kan ju vara att på ett eller annat sätt så måste Wi få något stopp på intellektets ständiga ”tutande” om rätt och fel, bra och dåligt, ont och gott osv osv – för att istället kunna leva i någons slags fred och frid med oss själva.

    Intellektet = hjärndatorn är ju wåra krigscentraler (LivsEnergiFörstöringsCentraler) – och bröstområdet är ju wåra Intelligenta kroppars frid och ro-centraler (LivsEnergiFörmeringsCentraler). När jag fick stopp på mitt livliga intellekts ständiga ”tutande” – så hamnade jag helt automatiskt i frid och ro-centralen.

    Nu är Wi ju alla unika – och mitt lilla knep är ju ej alls ”självklart” att det funkar för någon enda annan. Men mitt tips blir ändå att i görligaste mån säga OK till så mycket som möjligt (och då särskilt ALLT i den för evigt varande historian = det som är ABSOLUT omöjligt att göra någonting åt !) – för det underlättar att komma vidare till det man längtar efter, tror jag… :idea:

    I Ditt fall så skulle jag nog då mest av allt aktivt längta efter min egen förmåga att befria mig själv ifrån cancern. Men som icke OK-ejande av allt annat faenstyg, historiskt och pågående – så kan det ju måhända vara lite besvärligare att fixa det, kanske…

  2. lenaalun permalink*
    2010/07/09 11:46 f m

    Hej, undrade var du hade tagit vägen. :-D

    Mitt bekymmer verkar nuvara det motsatta. Att frisläppa, erkänna och ”okeja”, dvs acceptera mitt raseri mot Karl-Johan. Hur han har vilselett och lurat mig rutinmässigt, medan jag var och fortfarande faktiskt är övertygad om att vi levde i verklig kärlek.

    Två vrak kan lyckas med det. :-D Häftigt!

    Men jag har vansinnigt ont i ryggen och går på starka värktabletter, och ”Gud” har just sagt det min terapeut säger. Svälj inte ner ilskan, Du kan inte. Så jag får ta en omgång till i ilskan under dagtid.

    En natt drömde jag att jag tog ( i drömmen) min racerbåt och började köra runt bland badande i havet som en vettvilling. Så nog finns ett raseri inom, att det var så här det var med vår kärlek. Jag blundade och han ljög som borstbindare. Vad nu det talesättet kommer ifrån.

    • 2010/07/09 11:59 f m

      Testa med att ideligen säga Dig själv – under de närmaste ca 24 timmarna – att det är helt OK att ha varit vilseledd av Karl-Johan, att det är helt OK att vara rasande ilsken för det – och ej minst – att det är helt OK att ha vansinnigt ont i ryggen.

      Vad kan Du förlora på det :?:

      Ring mig gärna ifall Du tror att Du – med mig som ursäkt – skulle kunna få in lite mera av ”mod i barm” i Dig själv – för att testa den intellektuellt ”vansinniga” idén. 0430-215 66

      • 2010/07/09 12:34 e m

        PS. Icke OK-ejad sorg sätter sig som vanligast i just ryggen. Jag ”vet” – för jag har själv lidit av den fysiska åkomman = ständigt mer eller mindre ont i ryggen i ca 30 år.

  3. lenaalun permalink*
    2010/07/09 2:58 e m

    Okej, tack så jättemycket. Jag har skvalat som en fontän i en vecka nu, men raseriet och vreden försonar och förlåter jag bort väl lättvindigt, förstår jag.

    Har just pratat med min läkare, så nu ska han skriva ut morfin….. det gäller nu att få ut eländet ur kroppen känslovägen. Jag kan inte hoppas på strålningen, utan nu är det självläkning om det så är cancer!! Morfin vill jag inte gå på resten av livet.

    Har pratat med en vänninna idag och det är en enastående historia det jag varit med om. Att människor kan ljuga så lätt! Det gör mig så ledsen. Och ARG!!! GRRR!!!

    Fick mina barn just som jag läste ditt erbjudande om samtal. De är kvar här till imorgon på eftermiddagen. Kan behöva din healing och coaching. Absolut!!

    • 2010/07/10 12:33 e m

      någon ” healing” finns överhuvudtaget ej att få av mig eller någon enda annan – så det så. I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på.

      Däremot kan jag måhända i någon mån bidra till att inspirera Dig till att ”bli vän med” = OK-eja Din cancer – så att den kan ”dra för gott” ut ur Ditt intellekt = försvinna som yttring i Din fysiska kropp, kanske… :idea:

  4. lenaalun permalink*
    2010/07/10 12:42 e m

    När vi hade ett långt samtal på Pingstafton gjorde du mig helad. Karl-Johan blev så glatt överraskad över min fräschör, när han kom en liten stund senare, och det var den kvällen jag blev så överraskad över att han älskade mig så fantastiskt mycket. Har aldrig fått ta emot så mycket kärlek från någon.

    Det är väl så att bara ett Möte med Jesus på den tiden på jorden helade folk. Det är själva närvaron med vissa personer som kan ha ett läkande inflytande.

    Jag har accepterat min cancer vad jag vet för redan tre år sedan, snart. Ser att det är en välsignelse att uppleva den resan. Cellgifter är ju en otrolig upplevelse av undergång och nirvana när de släpper.

    • 2010/08/06 9:10 f m

      Hmmm… – goa Gudinnan Lena – ibland får jag en känsla av att Ditt briljant snilliga intellekt skulle passa bra i Galenskaparna – TrögFattarFöreningen (video ca 4 min), tyvärr tyvärr… :cry:

      Skall det vara så jävla svårt att intellektuellt fatta – att INGEN enda annan kan hela någon ENDA annan egentligen – Jesus inkluderad :!: Däremot så kan ju vem som INSPIRERA vem som till att hela sig själv – genom att själv intellektuellt ej alls ”fastna” i att den sjuke är sjuk = HELT utan POTENTIAL för att hela sig själv.

      Mer än 99,99 % av Din fantastiska fysiska LekAmen av ”gott kött” (i volym sett enligt kvantfysiken) har ALLTID varit – ÄR – och kommer ALLTID att vara KärnFrisk SuperIntelligen ElektroMagnetisk ENERGI – så det så.

      Att sen människans hjärnDator = intellekt har givits förmågan att mer eller mindre ”stänga av detta” – det kan ju uppfattas som en ”miss i protokollet” – på ett sätt sett. Men på ett annat sätt sett som just GRUNDFÖRUTSÄTTNINGEN för att människan – med sin i Universum unika delade = splittrade biologiska hjärnDator – har POTENTIAL för att leva i kött som MateriaSkapelsen Krona.

      I o f s så kan jag ha fel i detta – men det tror jag ej alls själv på. 8)

Trackbacks

  1. Vad nära det var…. « lena alun

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

